ZetaDisplay anpassar sin organisation för ökad skalbarhet och tillväxt

2020-01-16

Supporting Materials:

Malmö - ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ZETA) meddelar idag införandet av en uppdaterad organisation för ökad skalbarhet och internationell tillväxt. Koncernen kommer att gå från en geografisk till en funktionsbaserad organisation som omfattar Commercial, Operations, Product & Software samt koncernfunktioner, samtidigt som den lokala närvaron bibehålls. Organisationen träder i kraft under mars månad 2020.

"Sedan 2015 har ZetaDisplay förvärvat sju företag. För att utnyttja skalbarheten och möta marknadens behov av internationella projekt, komplexa leveranser, avancerade produktkoncept samt innovativa mjukvarulösningar tar vi nästa steg i vår organisationsutveckling", kommenterar VD Per Mandorf. "Vi anpassar våra resurser för att tillvarata tillväxtmöjligheter och för att optimera våra investeringar i kombination med ett tydligt fokus på att driva genom vår strategi om ökade SaaS-intäkter, kundfokus samt skalbarhet”, tillägger Per Mandorf.

KONCERNLEDNING

Den nya koncernledningen kommer att bestå av åtta medlemmar som företräder både funktionell expertis och koncernens huvudmarknader:

• Per Mandorf, Chief Executive Officer & President
  • Manu Mesimäki, Chief Operational Officer, Country Manager Finland
  • Laile Hede Jensen, Chief Commercial Officer
  • Johanna Webb, Chief Product Officer, Country Manager Sweden
  • Ola Saeverås, Country Manager Norway
  • Hans-Christiaan de Vaan, Country Manager Netherlands
  • Ola Burmark, Chief Financial Officer
  • Daniel Oelker, Chief Communication Officer

Utöver Laila Hede Jensen ingår samtliga redan sedan tidigare i koncernledningen. Laila Hede Jensen är danska och har en internationell försäljnings- och marknadsföringsbakgrund inom Digital Signage. Laila tillträder sin anställning som Chief Commercial Officer den 1 februari 2020.

Leif Liljebrunn (M&A), Ben Bellborn (R&D) och Jens Helin (International Sales) stannar i koncernen och fortsätter driva sitt operativa ansvar, och kommer att rapportera till koncernledningen eller VD.

Oscar Arp, för närvarande vice VD och affärsområdeschef Sverige, har beslutat att lämna ZetaDisplay. "Oscar har gjort en betydande insats till vår verksamhet genom att bygga en stark försäljnings pipeline. Vi önskar honom stort lycka till för hans framtida karriär", avslutar Per Mandorf.

Malmö, 16 januari 2020

Vid frågor, vänligen kontakta:

Per Mandorf, VD och koncernchef
Telefon +46 704-25 82 34
Email per.mandorf@zetadisplay.com

Ola Burmark, CFO
Telefon +46 708-21 57 86
E-mail ola.burmark@zetadisplay.com

Daniel Oelker, CCO
Telefon +46 708-45 80 54
E-mail daniel.oelker@zetadisplay.com

ZetaDisplay driver den digitala transformeringen i fysiska miljöer. Våra koncept och vår mjukvara påverkar människors beteende vid beslutstillfället i butiks- och offentliga miljöer samt arbetsplatser. Våra lösningar är kända som Digital Signage som vi utvecklar och erbjuder som SaaS-lösningar. ZetaDisplay är en europeisk ledare som skapar synliga värden för vår internationella kundbas.

ZetaDisplay har sitt säte i Malmö. Bolaget omsätter 400 MSEK och sysselsätter 160 medarbetare vid nio kontor i sex europeiska länder. Bolaget övervakar och servar hos kund över 50 000 installationer på 50 marknader. Aktien är noterad på Stockholmsbörsen Nasdaq [ZETA].

Mer information på www.zetadisplay.com