ZETADISPLAY ÖVERVÄGER ATT EMITTERA ETT OBLIGATIONSLÅN I SEK FÖR ATT ACCELERERA DEN INTERNATIONELLA EXPANSIONEN

2019-09-02

Malmö - ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ZETA) meddelar idag att bolaget har anlitat Nordea för att utreda förutsättningarna för att genomföra en emission av ett 3,5-årig seniort icke-säkerställt SEK-obligationslån om upp till 300 MSEK, med förbehåll för rådande marknadsvillkor. I enlighet härmed avser Nordea att arrangera en serie av möten med obligationsinvesterare med början den 9 september 2019. Emissionslikviden från den potentiella obligationsemissionen avses användas till refinansiering av utestående bankskuld, finansiering av lönsamma tilläggsförvärv, allmänna företagsändamål samt förväntad acceleration av ZetaDisplays internationella expansion inom befintlig kundportfölj.

ZetaDisplay är Europas andra största bolag inom Digital Signage och rapporterade för helåret 2018 en nettoomsättning om 404 MSEK, av vilket kontrakterade tjänster (repetitiva) uppgick till 102 MSEK, och med en EBITDA på 48 MSEK. Tillväxten i nettoomsättningen (CAGR) mellan 2014 till 2018 uppgick till 61 procent. Bolaget har tecknat betydande internationella ramavtal inom Digital Signage under 2018 och ytterligare globala avtal har slutits under det första halvåret av 2019.

Nordea har engagerats som sole bookrunner och finansiell rådgivare och Advokatfirman Vinge har engagerats som legal rådgivare i den tilltänkta transaktionen. Presentationen som används under de planerade mötena kommer att göras tillgänglig (på engelska) på ZetaDisplays hemsida (ir.zetadisplay.com) från kl 13:00 den 2 september 2019.

Malmö, 2 september 2019

Denna information är sådan som ZetaDisplay AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Leif Liljebrunns försorg, för offentliggörande den 2 september 2019 kl 08:00.

För vidare information, vänligen kontakta:

Ola Burmark, CFO
Telefon +46 708-21 57 86
E-mail ola.burmark@zetadisplay.com

Leif Liljebrunn, VP Mergers & Acquisitions
Telefon +46 708-45 80 52
Email leif.liljebrunn@zetadisplay.com

ZetaDisplay är en totalleverantör av visuella kommunikationslösningar för att påverka beteende i en fysisk butiks- eller kontorsmiljö. Bolaget grundar sin verksamhet på en djup förståelse av mänskligt handlande i beslutssituationer. ZetaDisplay levererar sina insikter med hjälp av en smart teknisk plattform som genererar engagerande digitala skärmlösningar. Det totala erbjudandet omfattar strategi, planering, mjukvara, hårdvara, installation samt innehållsproduktion, analys, teknisk support och tjänster. ZetaDisplay har sitt säte i Malmö. Bolaget omsätter 400 MSEK och sysselsätter 140 medarbetare vid åtta kontor i sex europeiska länder. Bolaget övervakar och servar hos kund över 50 000 installationer på 50 marknader. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information på www.zetadisplay.com